Sunday 1 September 2013

Couple yang HALAL ♥


Indah kan kita bercinta ?
Indah kan bila kita saling merindu ?
Indah kan bila kita boleh berpengangan tangan di hadapan semua orang ?
Indah kan bila kita saling meluangkan masa ?
Dan indah kan bila semua itu HALAL untuk kita ?
“Allah SWT berfirman, “Pasti akan mendapat cinta-Ku orang-orang yang cinta-mencintai karena Aku, saling kunjung-mengunjungi karena Aku, dan saling memberi karena Aku.” (Hadits Qudsi).
Cinta tu fitrah ,
Cinta tu indah .
Dan lagi indahnya cinta itu ,
Bila ‘i love you
Lebih-lebih lagi redha Allah dan hubungan yang sah !
Sebenarnya , tak salah untuk kita kahwin awal atau kahwin muda . Malah Perkahwinan itu suatu ibadah , sesuatu yang indah dan  cantiknya cinta itu bila kita menikah dahulu disebabkan rasa sayang dan hormat kita pada pasangan kita , kerana kita bimbang jika cinta kita dan pasangan kita itu boleh menyebabkan dosa dan maksiat . Inilah yang baru dinamakan cinta !
Pernah dengar tak pasal nikah khitbah ? Nikah khitbah ini sebenarnya indah , seronok dan bukannya menakutkan . Nikah khitbah ini bermaksud apabila pasngan itu menikah tetapi tinggal berasingan atau orang melayu panggil ia sebagai ‘nikah gantung’ . Nikah khitbah ni sebenarnya macam tiket untuk betul-betul ber’couple’ dan bercinta dengan pasangan kita . Dengan tiket nikah ni , tiada masalah untuk kita bermesra , bergurau senda dan sebagainya dengan pasangan kita kerana dah disahkan sebagai suami isteri yang lebih menepati khitbah secara Islam .
‘Couple’ lain semua bercinta
Tapi kita lebih istimewa kerana saling mencintai kerana Allah
‘Couple’ lain berpegangan tangan dan ianya berdosa
Tapi kita halal untuk berpegangan tangan dan bermesra dengan izin Allah .
Seronok kan ??

“Hai sekelian manusia, bertaqwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu, daripadanya pula Allah menciptakan pasangannya, dan dari keduanya dikembangkan laki-laki dan wanita-wanita yang ramai. Dan bertaqwalah kepada Allah dengan (menggunakan) nama-Nya kamu saling meminta satu sama lain; dan (peliharalah) hubungan silaturrahim. Sesungguhnya Allah sentiasa mengawasi kamu.” (An-Nisa’: 1).
 Oleh itu, bagi anda yang sedang bercinta atau mencintai seseorang . Hormatilah pasangan anda dan janganlah kalian melakukakan perkara-perkara yang dilarang oleh Allah . Atau jika anda dan pasangan anda saling mencinta , jagalah hati dan ambillah langkah seperti ‘nikah khitbah’ ini . Dengan nikah khitbah ini , bolehlah kita menjadi ‘couple’ dengan romantik dan halal . 

* Indah kan ? ekekeke , sangat indah . Semoga Allah menganugerahkan kita cinta yang paling indah , halal dan berkekalan sampai jannah . In shaa Allah . :) ingatan dalam setiap doa , Fi Hifzillah :') 


0 Doakan saya:

Post a Comment

 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner